Wednesday, February 9, 2011

Chapter 35 : Badut


Badut

 Jika bapa aku seorang badut,
Bolehkah membuat aku senyum?
Di setiap hari hidup aku,
Di ketika aku mengenal dunia,

Jika bapa aku seorang badut,
Bolehkah dia mempersembahkan indah?
Indah ketika aku tiada ada apa lagi,
Hanya mula dengan jasad saja,

Adakah dia akan menjadi badut,
Walaupun hanya untuk sekali saja,
Untuk memikirkan siapa kami disini,
Berikan senyuman di wajah kami,

Seakan-akan masa berlalu pantas,
Si badut akan memperlahankannya,
Walaupun tiada beza diluar kami,
Di hati kami cukup merasanya,

Biarkan badut itu sedih,
gembira atau marah,
sesungguhnya dia pasti,
akan merahsianya pada umum,

kerana dia tahu yang penting itu dikelilingnya,
dan mulanya mencintai, diakhirnya dia akan dicintai dunia…

No comments:

Post a Comment