Thursday, January 26, 2012

Chapter 66 : Malaikat akan tipu ingatanku!


Malaikat akan tipu ingatanku!

Semua yang bermula pasti akan berakhir.
Setiap yang bernyawa itu pasti akan mati.
Tiada apa yang lebih menyedihkan dari matinya cinta itu.
Mencari segala teman di dunia.
Tapi hanya untuk seketika nikmat itu.
Mempercayai ia akan hilang dengan masa.
Masa juga sering mengetuk pintu kesedihan itu.
Bagaikan kain kapan yang menutupi segala gembira.
Tak dapat mengubahkan putaran dunia dengan tangisan.
Meneropong jauh ke hadapan.
Langkah demi langkah untuk berjalan.
Mundur!
Makin aku cuba untuk melangkah ke depan.
Aku masih ditempat yang sama.
Tiada apa yang sama di minda.
Cuma jasadku saja.
Menginginkan aku dewasa.
Agar dapat melihat semua senang dan gembira.
Terjaga dalam malam aku.
Seakan matahari menjadi musuh.
Dengan tiada lagi besok.
Mungkin aku lebih gembira….

No comments:

Post a Comment